1. Forside
  2. Sikker Mail
  3. Opdater medarbejdersignatur hos Nets (deaktiver sikker mail)

Opdater medarbejdersignatur hos Nets (deaktiver sikker mail)

Hvordan tilretter jeg mit certifikat, så det ikke kan bruges til Sikker Mail?

Forudsætninger:

  • Du har en medarbejdersignatur og den er registreret, så det er muligt at bruge Sikker Mail.
  • Du har installeret og aktiveret din NemID medarbejdersignatur på serveren.


Gå ind på http://medarbejdersignatur.dk. Vælg Log på selvbetjening (1) og log på som NemID administrator.

Vælg Administrér medarbejdere (2) i menuen til venstre.

Vælg den bruger (3), der skal have fjernet muligheden for Sikker Mail.

Klik på Vis detaljer (4) under Signaturdetaljer.

Fjern flueben i Vis certifikat i offentlig certifikatdatabase (5). Klik Gem (6).

Klik derefter Bekræft (7).

Klik afslutningsvist OK (8).

Brugeren modtager muligvis indenfor 10 min. en mail fra Nets med instruktioner i, hvordan certifikatet fornyes.


Opdateret d. 16. januar 2020

Var denne vejledning nyttig?

Send kommentar