1. Forside
  2. Microsoft 365
  3. Microsoft 365 spamfilter – whitelist og blacklist
  1. Forside
  2. Mail
  3. Microsoft 365 spamfilter – whitelist og blacklist

Microsoft 365 spamfilter – whitelist og blacklist

Hvordan godkender (whitelister) og blokerer (blacklister) jeg mails i Microsofts spamfilter?


Spamfilteret hos Microsoft beskytter din indbakke mod spam og malware.

Mails som fanges af Microsoft spamfilter, lander i mappen Uønsket mail i din indbakke og de slettes automatisk efter 10-30 dage. Så husk at visitere mappen Uønsket mail med jævne mellemrum.

NB!

Du kan opleve at en ”god” mail ryger i Uønsket mail eller at en spammail slipper igennem spamfilteret til din indbakke. I disse tilfælde kan du selv godkende og blokere afsenderne.

Sådan godkender (whitelister) du en afsender

Hvis en ”god” mail, fra en afsender du har tillid til, havner i Uønsket mail, kan du vælge at godkende mail afsenderen.

  1. Åbn mappen Uønsket mail (1) i din indbakke
  2. Marker den eller de meddelelser du vil godkende (2).
  3. I hovedmenuen vælger du Uønsket (3)
  4. Vælg Ikke uønsket (4) i undermenuen
  5. Vælg OK (5)

Afsender er nu godkendt og bør ikke lande i Uønsket mail igen.


Sådan blokerer (blacklister) du en afsender

Hvis en spammail slipper igennem spamfilteret til din indbakke, kan du vælge at blokere afsender.

  1. Marker den eller de meddelelser du vil blokere i din indbakke (1)
  2. I hovedmenuen vælger du Uønsket (2)
  3. Vælg Bloker afsender (3) i menuen
  4. Vælg OK (4)
  5. Den blokerede spammail er nu flyttet til mappen Uønsket mail (5).

Opdateret d. 5. januar 2021

Var denne vejledning nyttig?

Send kommentar