1. Forside
  2. Værktøjer
  3. Support-IT hardwaretjek

Support-IT hardwaretjek

Hvordan tester og sender jeg hardwareinformationer til Support-IT?

VIGTIGT

Vejledningen skal gennemføres på dit lokale skrivebord, dvs. udenfor fjernskrivebordet.


Hent filen sit_hwexport.ps1 (1) fra linket: https://migratefiles.hosit.dk/sit_hwexport.ps1

Bemærk

Du kan opleve at Windows sikkerhed blokerer for at køre filen. I så fald skal du klikke på mappe-ikonet, så filen vises i en Stifinder. Derefter skal du højreklikke på filen og vælge Egenskaber. Sæt herefter X i Fjern blokkering og klik OK.

Åbn Stifinder og vælg Overførsler (2), højreklik på filen sit_hwexport.ps1 og vælg Kør med PowerShell / Run with Powershell (3).

Bemærk: Hvis du oplever følgende billede dukker op, skal du trykke Enter og derefter åbne powershell igen som beskrevet i punkt 3.

Klik på Åbn (4).

Bemærk: Kommer der en meddelelse om, at du skal godkende at Windows Powershell må foretage ændringer på denne computer, skal du vælge Ja.

Powershell åbner nu, hvorefter dette vindue dukker op. Skriv din mailadresse og klik OK (5).

Giv herefter computeren en beskrivelse, eksempelvis dit navn.

Inden for et minut vil indsamlingen af data være fuldført og sendt til Support-IT, klik OK (6) til dette vindue.

Du har nu gennemført hardwaretjekket.

Der sendes nu en mail til Support-IT Network med dine hardware informationer. Du vil høre fra os, såfremt din computer ikke opfylder kravene for at køre Modern Desktop.

Tak for din hjælp.


Opdateret d. 21. september 2023

Var denne vejledning nyttig?

Send kommentar